Week 10!

9 september 2019 - Santa Cruz, Aruba

Goed, we gaan weer even verder bij maandag middag. Ik ging dus een ijsje halen bij de Baskin robbins, want omg daar had ik zo veel zin in, komt de beheerder naar me toe: je meldde vorige week lekkage, en dat willen we graag repareren komende week. Zou je willen veranderen naar een andere kamer? (Ugh, nou meneer eigenlijk niet. Zo erg is die lekkage niet en ik heb puur geen zin om alles te moeten verhuizen vandaag en wacht maar tot ik weg ben volgende maand.) Maar natuurlijk meneer! Ik ga nu heel even weg maar daarna zal ik inpakken. 5u straks oke? Ja nee dat was dan prima. Dus ik mn ijs gehaald, en toen maar gaan inpakken (nadat ik het ijsje had opgegeten natuurlijk he). Wat een bende heeft een mens toch! En volgende maand moet ik weer alles bij elkaar zoeken! Goed, om 5u had ik dus een shitload aan tassen volgeladen en kon ik alles oversjouwen. Gelukkig is het appartement over het algemeen wel hetzelfde. Er zijn een aantal dingetjes iets minder luxe maar daar kan ik ook wel mee leven. In plaats van een ingebouwde waterdispenser in mn koelkast moet ik het nu doen met een waterkan in de koelkast. Verder zijn de woonkamer en badkamer iets kleiner, maar ach, als dat het is… tijdens mijn verhuizing kreeg ik een berichtje van Christa: Francis, heb je zin in sushi zo! Ja, natuurlijk! Heb ik opzich vanmorgen al gehad maar nog een keer lijkt me helemaal prima! Later vroeg ze toch of ik dan naar de Taco Bell wilde, want zij was er nog niet geweest en miss was het ook wel lekkerder dan sushi, want ja, dat had ik toch in de ochtend al gehad. Naja, prima. Vind ik ook goed!

Dinsdag had ik weer dagdienst. Het was heeeeeel hard werken. Het was zo ernstig dat we met z'n tweeën met rolstoel naar beneden moesten om een patiënt op te halen. Ja, echt. Toen moesten we ook nog samen een wond verzorgen, want dat kon echt niet alleen. En ja, een uur pauze houden hoort er dan toch ook bij. In de middag was een collega op zoek naar goedkope vakantiebestemmingen vanaf hier. Want zij was eind september klaar met de detachering en wilde met haar vriend nog even een weekje weg. Terwijl ze alle bestemmingen aan het bekijken was zei ze ineens: Goh, wat leuk! De Bahamas staan er ook tussen. Daar kunnen we ook wel heen! Eehh… Nou… Dat zou ik opzich nu even niet doen… slecht idee… Het was even stil, en toen : ohja! Oh, goed dat je het zegt! Eehh.. Ja tuurlijk kind, compleet begrijpelijk dat je het hebt gemist. Het wordt slechts 80x per dag besproken op tv. Social media staat er ook echt niet vol mee. Fijn dat ik je van dienst kon zijn. Na de dienst ging ik bij Christa eten, samen met twee meiden die net waren aangekomen. Superleuke meiden. Heb eindelijk alle filmpjes kunnen bekijken van de duik die Christa en ik samen hebben gemaakt, want die had ik nog niet. Echt hartstikke tof! Kreeg meteen weer zin om te duiken. We hebben toen maar afgesproken om woensdag na de dagdienst even langs de duikschool te gaan om te kijken wanneer we de volgende duik kunnen doen.

Woensdag! Dagdienst dus. Maar niet voordat ik om kwart over 6 werd gebeld door TMI met allerlei informatie en vragen die ik gewoon niet registreerde omdat ik nog half lag te slapen. De 2u erna bestonden uit bedenken wat ze ook al weer had gezegd of gevraagd. Toen ik geen idee had belde ik vol schaamte maar weer terug. Helaas was ze aan het lunchen, maar al snel mailde ze me alle informatie die was besproken. Gelukkig! Na de lunch mocht ik de wondverpleegkundige helpen met het verzorgen van een grote wond. Ik zal niet in details treden, aangezien de details vrij heftig zijn, maar ik werd helemaal enthousiast. Ik zag mijn carrière als wondverpleegkundige al voor me uitrollen. Na de dagdienst dus even langs de duikschool. We gaan volgende week zaterdag weer 2 duiken maken! Nog even voordat m'n moeder op het eiland landt! Hierna nog even snel langs huis zodat we ons konden omkleden want we hadden besloten dat we 's avonds wel nacho's wilden eten bij lucy's. Normaal bestellen we altijd 1 bord nacho's voor met z'n tweeën, maar we hadden allebei best honger dus we bestelden maar 1 bord pp! Zo. Verschrikkelijk. Lekker! Geen idee hoe ze het doen maar het zijn de beste nacho's ooit.

Donderdag had ik vrij. Het was alweer een tijdje geleden dat ik een ordinair stranddagje had gehad dus om 12u lag ik mooi op divi beach. Wat gezwommen, wat gezond. Rond 15u zag ik dat anderen van de groep naar Boca Catalina gingen dus ik ben in de auto gestapt en ben die kant op gereden. Daar mooi wat gesnorkeld, twee maal een mini murene gezien en wat kreeften. Natuurlijk ook heel veel visjes!
Vrijdagavond had ik weer een erg rustige dienst. Alle energie dus over om weer naar de kroeg te gaan! Eerst richting casibari, de salsabar. Aangezien ik niet kan dansen bestond dat voornamelijk uit kijken hoe de rest aan het bewegen was. Op een gegeven moment komt er een kerel naar me toe: ik ken jou! Jij hebt hier een aantal jaar geleden als student gewerkt! Nou potverdorie, inderdaad! Was dus een arts van het consultatiebureau waar ik stage heb gelopen. Super toevallig! Daarna naar de sandbar. Je weet wel, die bar omringd door zand. Terwijl we daar ons ding deden zag ik een jongen zitten die flink van de wereld was. Een van de meiden van onze groep had hem al een glas water gegeven maar daar deed hij bijzonder weinig mee. Uiteindelijk besloot ik dat het tijd werd om naar huis te gaan en het leek me een goed idee om deze jongen mee te nemen, aangezien hij ondertussen headfirst in het zand was beland. Na een minuut of 15 kon hij me vertellen waar hij ongeveer woonde. Gelukkig was het niet heel ver bij comfort vandaan dus heb ik hem even thuisgebracht. Hij had namelijk geen idee meer of zn vrienden er nog waren en of er iemand was waarmee hij naar huis kon rijden. Terwijl ik naar zijn vakantieverblijf reed was het enige wat ik kon bedenken: NIET KOTSEN IN MN AUTO, NIET KOTSEN IN MN AUTO, OH GOD ALSJEBLIEFT HOU HET BINNEN. Gelukkig viel hij alleen maar in slaap, dat kon ik wel handelen. Vervolgens heb ik mezelf ook veilig thuis gebracht en was het tijd om te gaan slapen!

Zaterdag weer een avonddienst! Aangezien ik weer bijzonder weinig kan vertellen over de dienst skip ik door naar het moment dat ik klaar was! Christa wilde graag een keer uit want de afgelopen keren kon ze niet mee. Dus om kwart over 11 stond ik weer bij de sandbar want daar was ze met een aantal anderen. Van te voren afgesproken dat ik haar thuis zou brengen want ze ging lam. Nou helemaal prima. Van onze groep waren er weinig mensen maar we hebben de avond doorgebracht met wat artsassistenten, was ook best prima! Rond 1u wilden ze graag naar de kroeg aan de andere kant van de straat. Daar waren wat meer locals maar was alsnog leuk! Aangezien de meesten de alcohol toch wel voelden werd het rond half 3 tijd om wat te gaan eten bij een foodtruck in de buurt, om vervolgens om kwart over 3 weer in bed te liggen!

Zondag was het tijd voor een dagje rust. Christa wilde graag naar het strand om te snorkelen, maar dat zag ik echt niet zitten! Ik zag dat ze bij het appartementencomplex waar de meesten nu zitten een poolparty aan het plannen waren en dat leek me leuker. Geen zand overal en geen zout overal! Dus eigenlijk hebben we daar de hele dag in het zwembad gehangen en 's avonds zijn we naar urataka gegaan voor de beste pizza van het eiland! Weer super lekker. Weer wat overgehouden voor de lunch maandag!

Maandag maar even rustig aan, aangezien het maandagavond tijd was voor een nachtdienst. Ik zal mn best doen om af een toe een verhaaltje te tikken maar ik beloof niks!!

1. Mirjam:
    Wat gaat die tijd snel. Week 10 alweer. Geniet er nog van X
  2. Jill:
    9 september 2019
    Wat leuk weer om te lezen en je bent nog heerlijk aan t genieten daar zo te lezen!!!
  3. :
    9 september 2019
    Absoluut, de tijd gaat veel te snel! Maximaal genieten zolang het kan, dus😁