De laatste arubaanse weken!

5 oktober 2019 - Schiphol, Nederland

Ohmijnhemel wat heb ik verzaakt! Ik dacht dat ik alleen even pauze zou nemen vanwege mijn nachtdiensten... Ondertussen zit ik hier, met een lange broek en een tanline waar je bang van wordt, te wachten op mijn vliegtuig. Vliegtuig? Hoor ik je zeggen. Maar je bent donderdag toch naar huis gegaan? Ja lieve mensen, dat klopt. Ik ben vrijdag geland om nu op zaterdagochtend op de goddeloze tijd van 5am weer op het vliegveld te zitten. Want ja, na 3 maanden hard werken moet ik ook nog op vakantie! Waar gaat de vakantie heen? Nou, Egypte!

Maar laat ik vooral niet op de zaken vooruit lopen. Ik neem jullie mee terug in de tijd, naar 14 september. De dag dat mijn moeder arriveerde in Aruba! Maar eerst gingen we nog even duiken, want ja, dat moet ook gebeuren. De boot lag niet in het water, want die moest voor onderhoud, dus we gingen vanaf de kant het water in. Heeeele mooie dingen weer gezien, en in de middag was het tijd om mijn moeder op te pikken vanaf het vliegveld. Ik wist niet zeker of ik het allemaal wel zou kunnen vinden, dus de Nederlander in mij wilde er op tijd heenrijden. Dit hield in dat ik uiteindelijk ruim een uur heb staan wachten aangezien parkeren en alles hartstikke simpel was, en ook totaal niet druk! Toen moeders naar buiten kwam bleek dat ze er helemaal niet op had gerekend! Leuke verrassing dus weer. Nadat ze uiteindelijk was geïnstalleerd in het appartement zijn we wat gaan drinken bij Craft, om er toch meteen voor te zorgen dat ze in het ritme zou komen.

De dagen erna zijn we een beetje het eiland rondgereden en hebben we alle toeristische dingen bezocht die je kan bedenken! We zijn naar de vuurtoren geweest, de alto vista kapel, de Ayo en Casibari rock formations, donkey sanctuary, struisvogelfarm... We wilden naar de Philips animal garden maar daar moest ineens 10 dollar voor worden betaald terwijl Dimion en ik de vorige keer zonder problemen konden doorlopen dus dat had ik er niet echt voor over. Ondertussen werd het warmer en warmer op het eiland, want alle wind werd weggetrokken door de orkanen rondom de VS. Dit resulteerde in gevoelstemperaturen van boven de 40 graden... WARM JOH, WARM. NIET. TE. DOEN. Op de heetste dag van de week zijn we een rondje gaan rijden door Arikok national park, en gelukkig had mn auto airco. We zijn het hele park rondgereden, behalve de 4x4 route. De (na)middagen brachten we door aan het zwembad. Het zwembad bij mijn moeders appartement was namelijk heerlijk! We zijn regelmatig (lees: elke dag) wezen uiteten en het was allemaal weer heerlijk. De tweede week dat ze er was moest ik gewoon werken, dus dan gingen we in de middag snorkelen of andere activiteiten doen. Soms ook gewoon lekker bij het zwembad hangen! Op woensdag zijn we naar palm island gegaan (ja, ken je die nog?) wat echt super was! Donderdag was de laatste avond van mn moeder en ze wilde nog graag op een catamaran zitten. Aangezien ik allemaal dagdiensten had (ja, was dodelijk) werd het een sunset boot. VOL Amerikanen, dus wij gingen er van uit dat het wel een feestje zou zijn. Helaas hadden we de boot getroffen met de meest saaie die op Aruba rondliepen.. Uiteindelijk heel gezellig gehad met een paar mensen die uit Suriname kwamen en rond 8u was dat ook weer klaar. De volgende dag had ik avonddienst dus we hebben samen ontbeten. Zondag was mijn laatste dienst. Heel jammer, maar aan alle goede dingen komt ook een eind! Prima dienst gehad, en de dagen erna was het tijd om alles bij elkaar te zoeken en in te pakken. Donderdag was het dan zo ver! Het KLM toestel stond speciaal op mij te wachten en al snel was ik weer terug in Nederland. KOUD. ZO VERSCHRIKKELIJK KOUD. HOE HEBBEN JULLIE HET VOLGEHOUDEN. Gelukkig had mijn moeder een dekentje meegenomen zodat ik niet de hele weg terug zou bibberen. Ik kan me niet herinneren dat ik er de vorige keer (laatste keer, beloofd) zo veel last van had.

Thuis nog uiteten geweest en een snelle powernap, en nu zit ik dus weer op Schiphol! Over 3 kwartier mag ik het vliegtuig in. Ik heb geen idee hoeveel blogs ik ga schrijven de komende 3 weken maar je hoort het vanzelf!