De rustige verhalen van week 7 en 8

26 augustus 2019 - Oranjestad, Aruba

Zoals een aantal van jullie al heel goed hadden opgemerkt, heb ik vorige week geen verhaaltje geschreven. Ik had namelijk nachtdiensten en ik had er zo geen zin in! (Nooohhh, zei ze dat echt? Ja, volgens mij wel! Naaahh, dat kan echt niet!) Verder had ik ook niet heel veel te vertellen, dus laat ik even een snelle samenvatting geven. Maandag rustige dag, op het strand gelegen niks gedaan. 's nachts gewerkt. Dinsdag de hele dag geslapen, 's nachts gewerkt. Woensdagochtend hebben we de diepe duik gedaan tot 30m, vervolgens de hele dag geslapen, 's nachts gewerkt. Donderdag de hele dag geslapen, 's avonds uiteten geweest, 's nachts gewerkt. Vrijdag niet de hele dag geslapen, 's avonds de nachtduik gedaan, vervolgens nog even uit geweest, 's nachts geslapen. Zaterdag naar het strand, daar geslapen, 's avonds uiteten, 's nachts geslapen. Zondag de hele dag op de bank gelegen series kijken, want ik was nog hartstikke moe van m'n nachten. Zo. Jullie zijn weer uptodate.

Dan hebben we maandag. Hoewel ik nog niet helemaal was bijgetrokken van mijn nachtdiensten, was het wel weer tijd voor een dagdienst. Gelukkig stond ik niet alleen dus kon ik het wat rustiger aan doen. In de middag en avond heb ik ook niet heel veel ondernomen. Mooi liggen netflixen. Zonde van de dag zeg je? Nah, het is hier toch elke dag mooi weer! Af en toe een dagje niks is toch echt wel heel fijn hoor! Dinsdag was eigenlijk het zelfde verhaal. Na het avondeten kreeg ik van Christa een berichtje of ik met haar mee wilde naar Baskin Robbins om ijs te eten. Nou, dat sla ik niet af! Dus vanaf de bank ben ik mijn auto ingerold en heb ik de 500 meter naar BR gereden. Want ja, lopen is hier levensgevaarlijk dus dan gaan we maar met de auto. Super lekker ijs trouwens! Ik kan het wel ben&jerry's schepijs noemen want wat een heerlijkheid! Woensdag had ik een avonddienst waar ook niet heel veel gebeurde, en toen was het donderdag.

Donderdag is een dag die ik nooit zal vergeten. Ook omdat het elke week donderdag is, maar deze dag was echt fantastisch. Als ik over 60 jaar oud en versleten in het verzorgingshuis zit, zal ik nog tegen iedereen zeggen: Die ene donderdag in Aruba... Het was magisch. Ik had met Christa afgesproken om te gaan duiken. Dus wij stonden daar om 8u, en terwijl de muggen zich volpropten met mijn zoete, zoete bloed, kreeg ik alle spullen van die man. Rond half 9 zaten we in de auto naar de boot. Het was een vrij lange tocht naar de plek waar we uiteindelijk gingen duiken, maar de boottocht zelf was al fantastisch. Heerlijk in het zonnetje, helderblauw water en leuke mensen. De eerste duik was heerlijk. Heel veel mooie visjes gezien, weer een paar murenen en andere leuke dingen. Toen we weer terug op de boot waren, onderweg naar de volgende duikstek begon iemand van de crew ineens te schreeuwen. OMG ER SPRONG NET IETS GROOTS UIT HET WATER! Iets groots? Wat dan? Nou, ik zal je vertellen wat dan. DOLFIJNEN. De heel boot in rep en roer. Er zwommen 5 dolfijnen rondom de boot. We zijn ze even achterna gegaan, maar we moesten ook nog een tweede duik maken. Oh ja, we waren aan het duiken inderdaad. Tijdens de tweede duik heb ik een gigantische schildpad gezien! Die hebben we een tijdje achtervolgd totdat we weer naar boven moesten. Er waren een stel mannen mee die niet goed wisten hoe ze met hun lucht moesten omgaan dus toen ik op de helft van mijn tank zat, waren zij er al bijna doorheen. Best jammer, had nog wel een half uur door gekund. Op de terugweg zagen we ze weer. De dolfijnen. Wat een fantastische beesten zijn dat. Een van de divemasters sprong het water in om filmpjes van ze te maken, en ik dacht: ik wil ook! Dus toen hij weer boven was vroeg ik of we ook het water in mochten, nou dat was allemaal prima. Dus toen zijn ik en Christa ook het water in gesprongen! Ze zaten meteen recht onder ons. Een groep van wel 40 dolfijnen. 40! Het was zo onwijs tof! Na even in open zee gezwommen te hebben moesten we weer terug op de boot. De dolfijnen waren ondertussen weer verdwenen en het was tijd om weer naar huis te gaan. Tijdens de rit terug zat ik de filmpjes te bekijken die ik heb gemaakt. Er zat een onwijs toffe tussen, maar toen ik thuis was bleek deze verdwenen! Ik gok dat ik 'm per ongeluk  heb weggegooid, dus als iemand de gouden tip heeft om verwijderde filmpjes weer terug te krijgen op je telefoon... Ik hou me aanbevolen. We hebben nog even bij de duikschool gegeten, en 's avonds lekker rustig aan gedaan. De dag was al spannend genoeg geweest!

Vrijdag, zaterdag en zondag had ik dagdiensten. Zondagmiddag ben ik met Christa naar het strand gegaan en hebben we daar even gesnorkeld. Super veel zeesterren! Grote, kleine, gekleurde! Op een gegeven moment zagen we ook een kleine adelaarsrog! Normaal komen die volgens mij niet zo dicht bij de kust, dus dat was heel leuk om te zien. Ook nog wat kreeften gezien en weer een heleboel vissen. 's avonds nog even wat gegeten bij Urutaka, is een lokale pizzeria met heerlijke pizza's. De Medium was zo groot dat ik maar de helft op kreeg! Dat is me nog nooit gebeurd! 's Avonds was het weer tijd voor Moomba. We begonnen rustig aan op het strand met een biertje, maar al snel stonden we binnen tot sluit. Naja, het was slechts 1 uur en we konden nog wel door! Toen zijn we nog naar de Molen geweest, waar we al snel door connecties in de VIP sectie belandden. Onze drankjes werden betaald, en ik kan wel zeggen dat het een hele leuke avond is geweest!

Het is een korte blog deze keer, ik heb helaas niet heel veel meer te melden. Volgende week maar een nieuwe poging!

1. Mirjam:
    26 augustus 2019
    Dat is leuk om op terug te kijken. Ik vind dieren altijd fantastisch (behalve die muggen en wespen, volgens mij hebben die geen andere functie in het leven dan ons vervelen), dolfijnen en walvissen zijn ook mijn favoriete zeedieren.
    Jammer dat je die filmpjes hebt gewist, ik heb er te weinig verstand van om je daar mee te helpen. Misschien op facebook een berichtje plaatsen en wie weet kan iemand, die je blog niet leest, je helpen. X